środa, 8 lutego 2017

PSTRĄG Z FENKUŁEM I CUKINIĄ W PAPILOTACH


Lekkie, niskokaloryczne danie dla tych, którzy lubią zdrowe i dietetyczne potrawy.





 
Przygotowanie : około 40 min

Dla 6 osób

● 6 filetów z pstrąga

● 4 bulwy kopru włoskiego

● 2 czerwone cebule

● 1 cukinia

● 2 ząbki czosnku

● 1 pomarańcza

● 1 łyżka ziaren kolendry

● masło

● oliwa z oliwek

● sól i pieprz


Pęsetą usuń ości z filetów pstrąga. Filety oczyść i osusz.

Z pomarańczy wyciśnij sok, odstaw na bok.

Fenkuły umyj i osusz. Zdejmij wierzchnią, twardą warstwę i odetnij twardą podstawę korzenia. Pokrój na cienkie plasterki. Umyj i posiekaj natkę kopru. Czerwoną cebulę obierz i pokrój w piórka, czosnek obierz, usuń twardy rdzeń ze środka, i drobno posiekaj. Cukinię umyj, osusz i zetrzyj na tarce (na podłużnych wąskich oczkach) na długie, cienkie paski (wstążki).

Na głębokiej patelni rozgrzej 20 g masła, wrzuć pokrojone fenkuły i przesmaż je przez około 3-4 min, mieszając. Dodaj sok wyciśnięty z pomarańczy i ziarna kolendry. Posól i popierz, wymieszaj. Smaż jeszcze przez około 10 min.

Nagrzej piekarnik do temperatury 200°C. Wytnij sześć dużych prostokątów z papieru do pieczenia, posmaruj je roztopionym masłem za pomocą pędzelka kuchennego. Ułóż na nich fenkuły i cukinię, a następnie filety z pstrąga. Posyp z wierzchu cebulą, czosnkiem i natką fenkuła. Dopraw solą i pieprzem. Polej z wierzchu oliwą z oliwek. Zepnij papiloty na obu końcach przy pomocy wykałaczek (lub zwiąż przy pomocy rafii), zamknij je szczelnie, ułóż na blasze i wstaw do nagrzanego piekarnika na około 20-25 minut. Po wyjęciu z piekarnika, otwórz papiloty i podaj.


Smaczne a nie tuczy

2 komentarze: