niedziela, 17 marca 2019

SAŁATKA Z AWOKADO, ORZECHAMI I MANGO


Tym razem dzielę się z Wami przepisem zaczerpniętym z magazynu Twój Styl, który nieco zmieniłam. Ta pyszna i zdrowa sałatka z nutą azjatycką bardzo przypadła mi do gustu, możecie ją podać na każdą okazję i porę roku, zarówno zimą jak i w upalne dni, jest lekka a zarazem pożywna, a dodatkowego aromatu i orzeźwiającego smaku dodaje jej zawartość mięty i kolendry. 
Warto pamiętać, że poza przyjemnym aromatem, smakiem i kolorem, mięta posiada wiele właściwości zdrowotnych, wspomaga trawienie, jest bogatym źródłem antyoksydantów, posiada właściwości przeciwzapalne, przeciwbakteryjne oraz energetyzujące. A zatem warto dodawać ją do koktajli, sałatek, dań i deserów.





Czas przygotowania: 20 min.

Porcja dla 4 osób

● 2 średnio dojrzałe awokado

● 1 mango

● 1 mała sałata lodowa

● 1 mały ogórek

● 80 g orzechów laskowych

● 1 ząbek czosnku

● 20 g imbiru

● ½ papryczki chili

● 6 łyżek sosu sojowego

● 1 łyżka brązowego cukru

● 5 łyżek soku z limonki

● 4 łyżki oleju słonecznikowego

● 2 dymki

● 1 garść listków świeżej kolendry

● ½ garści listków świeżej mięty



Przygotuj sos:

Drobno posiekane orzechy laskowe upraż na gorącej, suchej patelni. Przełóż je na talerz i wystudź. Obierz czosnek i imbir. Usuń nasiona z papryczki chili. Drobno posiekaj czosnek, imbir i chili, przełóż do rondelka. Dodaj sos sojowy, cukier, sok z limonki i 2 łyżki wody. Stale mieszając, wolno podgrzewaj sos na ogniu, aż cukier się rozpuści. Dodaj olej słonecznikowy i zdjemij z ognia. Odstaw na bok do wystudzenia.

Przygotuj warzywa:

Ogórek obierz i pokrój wzdłuż na cieniutkie paski. Dymkę umyj i drobno posiekaj. Mango obierz i oddziel miąższ od pestki. Pokrój miąższ w cienkie paski. Awokado przekrój na pół. Usuń pestkę, wyjmij miąższ. Połówki awokado pokrój na plasterki.

Przygotuj sałatkę:

Poszatkuj sałatę lodową na cienkie paski. Wymieszaj z dymką, ziołami, ogórkiem i polej przygotowanym sosem. Gotową sałatkę rozłóż na talerze. Na każdym ułóż plasterki awokado i paski mango. Posyp uprażonymi i rozdrobnionymi orzechami laskowymi. Natychmiast podawaj.





Smaczne a nie tuczy :)

11 komentarzy:

  1. Wspaniały przepis! Samo zdrowie! Dziękuję za dołączenie do mojej miętowej akcji kulinarnej... Brakuje tylko banerka akcji, proszę o dodanie. Pozdrawiam. A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miły komentarz, jeśli chodzi o banerek, to go dodałam, ale się nie wyświetla, przyznam, że po raz pierwszy spotykam się z takim problemem.Bardzo dziękuję za miły komentarz, jeśli chodzi o banerek, to go dodałam, ale się nie wyświetla, przyznam, że po raz pierwszy spotykam się z takim problemem, spróbuję jakoś temu zaradzić. Pozdrawiam serdecznie.Angie

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź! Napisałam już w tej sprawie na durszlak.pl, odpisali mi, że u nich widać banerek, więc myślałam, że tylko ja go nie widzę... w tej sytuacji napiszę ponownie :). Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego pichcenia :). A.

      Usuń
    3. Przyznam, że nie wiem, co zrobić w kwestii banerka, próbowałam go usunąć i wstawić ponownie, bo u mnie też się nie wyświetla, nigdy do tej pory nie spotkałam się z tym probleme, więc nie wiem, co z tym zrobić. W najgorszym wypadku proszę usunąć przepis z akcji.Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    4. Co ciekawe, spróbowałam wstawić banerek innej akcji „Smaczne ale nie tuczy” i ten wyświetla się bez problemu, więc myślę, że problem z banerkiem akcji „Czuję miętę” jest niezależny ode mnie.

      Usuń
  2. Nie przejmuj się banerkiem, nie działa i nie będzie brane pod uwagę. No tak, zdarzyło się po raz pierwszy, miejmy nadzieję po raz ostatni :). Zapraszam jeszcze raz do udziału w Akcji, coś mało chętnych...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe jakby smakowało jakby się dodało łososia Bo go uwielbiam i mogłabym go dodawać wszędzie

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że bardzo lubisz łososia, ja również, do tej sałatki nie próbowałam dodać, ale może byłoby to ciekawe połączenie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń